fredag 22. oktober 2010

Bake kake søte


Veldig søte! Sånn blir det når 4 små jenter får boltre seg fritt med melisglasur og kakepynt.
Planleggingsdag på skolen og siste dag av hjemmetilværelsen så i dag bare koser vi oss. 

Hermine har besøk av 3 venninner og vi baker, har hobbyverksted, stollelek og danseshow i stua.
Nå er de ute en tur og herjer i snøen som kom i går. Det ble jammen meg noen cm ut av det.

Snøen kom mens jeg og min venninne var på Ikea i går og med en bil uten vinterdekk så skal jeg love deg at det gikk nokså forsiktig hjemover. Men det gikk heldigvis bra.
Ikea Sørlandet er virkelig utrolig flott. Stor, ryddig og veldig fin. Hadde forventet kaos i går, men det var det ikke i det heletatt. Lett å få parkert og det var ikke overfyllt noe sted til tross for at det var mye mennesker der. Ikke i kassen en gang var det noe særlig venting.
For oss som har vært på Ikea Slependen en søndag før jul så var dette barnemat. ;)

Fikk rasket med meg et og annet også. Blant annet nytt teppe til stua. Skal bare få på det lyse trekket på sofaen igjen så skal jeg vise dere. 

Jeg skal drikke kaffe, ta meg en bloggerunde og kjenne på den gode fredagsfølelsen.
Ha en super helg alle sammen.




post signature

15 kommentarer:

  1. Hei!

    Takk for så søte ord inne hos meg i går!:)
    Du er nå snill, du!
    Og så er du jo en av mine favorittbloggere:)
    Må si at jeg stadig blir imponert over bildene dine! Du blir jo bare flinkere og flinkere!:)

    Håper du klarer å nyte helga nå, og ikke grue deg altfor mye til jobbstart på mandag...
    (For det er på mandag, er det ikke...?)

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så skjønne! Kan tenke meg det var stas for jentene å pynte og stæsje kaker ;-) Moro med Ikea!! Ønsker meg Ikea nærmere Tønsberg/Vestfold, men halvannen time unna er jo ikke så ille ;) Nyte siste dagene før jobb da! Klemmer

    SvarSlett
  3. Herlige kaker..så flink til å pynte og dandere..masse farger. Kult! Spennende å se hva du fikk med deg fra Ikea da. Ha en skjønn dag og nyt helgen!

    SvarSlett
  4. Så herlig!
    Har du kjøpt muffinsformene på Åhlens?
    Ser de har slike brødformen og, stilige!

    Veldig moro til festlige anledninger :)

    Her i Oslo har det og kommet snø, men ikke mye.
    Min datter hadde et ønske om å gå på ski til barnehagen i dag, meeeen...

    GOD HELG!

    SvarSlett
  5. kjekt for jentene å få lov til å utfolde seg på denne måten :o)
    ose deg denne siste helgen før jobbstart! Lykke til, det går nok veldig bra straks dere er kommet skikkelig inn i rutiner..
    Klem J.

    SvarSlett
  6. Freshe og fine kaker:-) Skålene med pynt er jo dekorasjon i seg selv. Så koselig med små jenter på besøk som baker og koser seg da. Her er det fremdeles ingen snø (ingen Ikea heller, forresten...) Savner Ikea fra tida vi bodde i Oslo - det var særdeles enkelt å bare kjører innom.

    Nyt fredagsfølelsen - 1 liten time igjen på meg så er det helg:-)

    KLem

    SvarSlett
  7. Så kos det hørtes ut:) Snakk om kreative småjenter!!
    Så deilig med Ikea i nærheten da, det blir nok noen turer fremover nå vil jeg tro;)
    Her drar pappan på jakt i dag, så vi skal kose oss alene i kveld!
    Men først er det middag hos svigers, veldig kjekt å bo på samme øy;)

    Nyt helgestarten, Hanne Mette,
    god klem fra meg

    SvarSlett
  8. Hei!
    Så hyggelig blogg du har, og jammen meg var det mye flott kakepynt! Jeg ser du har en liten Hermine du også - vi har ofte besøk at et barnebarn på 4 1/2 som oogså har det flotte navnet!

    Så fint at dere har fått IKEA på Sørlandet, ja, det er vel ikke til å komme unna at man finner mye fint der!

    Kjør forsiktig, og ha en fin helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  9. The sugar beads look so great! And your cakes so yummy!!!!
    Have a wonderful weekend,
    Yvonne

    SvarSlett
  10. Herlige bilder!

    Ha en fin helg vennen.
    Klem,I

    SvarSlett
  11. for noen flinke jenter. Så gøy med pynting og sånn. Det blir litt annerledes med to, snart tre gutter i hus. De liker enn så lenge å pynte de også, men helst med fotballspillere ect....

    I morra blir det IKEAtur på meg, og jeg gleder meg skikkelig til å se åssen det er blitt. Du må si i fra neste gang du er i byen så kanskje vi kan få tatt en kaffe. God klem til deg & ha en nydelig fredagskveld.

    SvarSlett
  12. Så flink du er å bake! Og bildene dine er bare LOVELY!!! IKEA ja, skulle vært der en tur, men ikke lett når man bor på Sunnmøre....

    Ønsker deg en fin helg:)

    klem Marianne

    SvarSlett
  13. Så utolig søte! Flink du er til å finne på ting, da!!

    Så bra at det ikke var kaos der borte, da! Jeg må ha noen uker til på meg til å finne ut hvor vi skal ha hva o.l. og så skal jeg også bortover :)

    Ha en god helg, og kos deg hjemme så lenge det varer!!

    Klem Marit :)

    SvarSlett
  14. Du er så flink til å bake du, Hanne Mette! Blir like imponert hver gang over hvor søte kakene dine ser ut :)
    Var på Ikea selv i dag, og jeg ble kjempeskuffa over at de ikke hadde fått inn jule kolleksjonen ennå. Hadde gledet meg sånn til nyheter.

    Venter i spenning på å se på nytt teppe:)

    Nyt dagen og snøen!
    klem Nina

    SvarSlett
  15. Sååå flotte muffins:)
    Ønsker deg & dine en flotters helg ♥
    Smil & klem fra Jeanette:)

    pssst: jeg kjører en give away på bloggen min, ta en titt hvis du vil;)

    SvarSlett