tirsdag 5. juni 2012

Nymalt salongbord


 Det tok sin tid, men ble det ikke fint! Bordet var i eik og jeg har malt det med 2 strøk grunning og 3 strøk gulvmaling.
Jeg er strålende fornøyd med resultatet. 
Akkurat så lyst som jeg håpet det ville bli.



Vi har vært på sommerfest i barnehagen til guttene i dag. Veldig koselig  og det går opp for meg at det faktisk ER sommer snart. Vi tar litt sommer inn i stua også. Buketten med lupiner plukket jeg med meg mens jeg ventet på bussen i går.
Blomsterbutikkene tjerner ikke så mye på meg om dagen nei. ;)
 

19 kommentarer:

  1. Gjorde du noe for å fjerne oljen først? Ble veldig fint, har eikebord som jeg gjerne skulle byttet ut, men nå kan jeg kanskje male i stedet!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vasket bordet godt med salmiakk først.

      Slett
  2. Så lys og fin det blir! :) Nydelig bukett! :)
    Lillebror skal ha sin siste barnehage sommerfest på torsdag, men jeg jobber seint desverre :( Håper pappa ta se jobben til å ta mange bilder! ;)

    Ha en fin kveld,
    Vicky

    SvarSlett
  3. Suuuperfint! Veldig koselig stuekrok! Og bildene fra syden er så herlig, elsker fargene! Klem H

    SvarSlett
  4. Perfekt, så fint det ble!!:-) Utrolig hva litt maling kan gjøre! Selv om det virker som man aldri blir ferdig når man er kommet igang... Hihi!

    Fin kveld, godklem

    SvarSlett
  5. Det ble kjempelekkert!!

    Fin kveld til deg søta :)

    SvarSlett
  6. looks so beautiful, hug Anja

    SvarSlett
  7. Hei!

    Så flott og lyst det ble! Lekkert! ;)

    Klem

    SvarSlett
  8. Så fint bordet ble:) Lupiner er vakre, ikke mye jeg legger igjen hos blomsterhandlerne heller om dagen;)

    SvarSlett
  9. Så fint det ble. Hvitt gjør seg virkelig.

    Utfordring hvis du har lyst...

    Klem Mona C

    SvarSlett
  10. Så flott det ble!!
    Jeg tenker på og gjøre akkurat det samme her:)
    Men hvordan blir det med striper, vet du det?
    Med gulvmaling, da tåler det glass og litt bruk oppå bordet tro?

    Grøftekantblomster er nydelige ♥

    SvarSlett
  11. Kjempe-fint ble det :)
    Jammen har du vært flink som har malt noe... jeg er treg med male-prosjekter altså!
    Nytt "nytt" bord og fortsatt fin uke til deg.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  12. Beautiful Home!!!

    Kind regards from Germany * Denise

    SvarSlett
  13. Det er ikke mye som skal til før en får noe helt nytt(jaja, bare 5 strøk med malings)
    Jeg har stått med fua i været og plukka lupiner langs veien, herlig syn....lupinan altså!!
    Ja, nærmer seg sommer, i like!!
    Grillfest i bhagen i dag.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  14. Det ble jo bare lekkert !!
    Gøy med slike forandringer, som attpåtil er gratis ;)))

    SvarSlett
  15. bordet ditt ble kjempefint :-)
    Selv om jeg syns bordet ditt var fint fra før. begynner å bli mer og mer fan av tre blandet med det lyse..
    men uansett moro med forandringer :-)
    kjempefine lupiner, har ennå ikke sett noen her ennå... (har kanskje hørt de er giftige...men regner med du har barn som ikke spiser blomster ;-)

    ha en fin onsdag.

    SvarSlett
  16. Kjempefint ble det!
    Lysere og ett mer luftig inntrykk med
    en gang : )
    Herlig med sommerblomster, trenger jo ikke
    kjøpe når man har tilgang til selvplukk!

    Fin kveld til deg,
    klem Elisabeth

    SvarSlett
  17. Veldig lekkert! Hvitt slår aldri feil;)
    klem

    SvarSlett