tirsdag 17. august 2010

Skolestart!

Første skoledag!
Jeg har en 2.klassing. Så stor, så verdensvant, så spent, så glad...

Vi går til skolen. Store jenter gjør det.
Ny jakke og prikkete paraply.

Full av forventninger og med magen full av sommerfugler. 
Blir det mye lekser?
Kjenner frøken meg igjen?
Får vi nytt klasserom?

Pannekaker med sukker og blåbærsyltetøy. 
Etterpå setter vi oss ned og tar bokbind på bøkene.
Gode dager....Gode minner...

Mammaen putter også denne dagen i hjertet sitt og sparer på den.♥


post signature

23 kommentarer:

  1. Hei :o)

    Det er en fin blogg du har. Kommer til å titte innom igjen :o)
    Ja det var nok mange spente som sto i skolegården i dag. Jeg har en tass som starta i 1. klasse. Litt spennende og skummelt på samme tid.Og veldig rart for mor..hehe.

    monica

    SvarSlett
  2. For en koselig dag... Selvfølgelig sparer du en dag som denne i hjertet ditt!

    Nydelige bilder!
    Ha en fin kveld,
    klem,I

    SvarSlett
  3. Åh så koselig dag og fint skrevet:)
    HERLIG!

    SvarSlett
  4. Ja det ER stort å begynne på skolen..blir liksom nytt hvert år..spennende, og med kribling i magen :) Håper det var en fin første dag!!

    SvarSlett
  5. For en herlig dag du beskriver.
    Mange minner strømmet tilbake fra da jeg selv var liten og spent barneskoleelev :)
    Ha en nydelig kveld.
    Klemmer fra Marie :)

    SvarSlett
  6. Kan tenke meg det er stort ja, og så flott dag dere har gjort det til og skjønner godt det er et minne som sitter ja....
    klem victoria

    SvarSlett
  7. For et herlig innlegg, blir helt emosjonell jeg.. Tenker på hvor fort tiden går, er vel ikke lenge før min lille frøken L har første skoledag heller!

    Klem

    SvarSlett
  8. Sååå fint skrevet! Det er gode minner det:)
    Ble litt rørt her jeg.

    Ha en fin kveld♥
    Klen Vivian

    SvarSlett
  9. Saa koselig! Folte nesten at jeg hadde sekken paa ryggen igjen. Gode minner...

    Fikk lyst paa pannekaker og.... *smile*

    Klem Nina

    SvarSlett
  10. Nydelig innlegg:-)

    Her har det også vært 1.skoledag i 2.klasse i dag. Fornøyd gutt:-) Etterpå var det fotballtrenking så nå er virkelig hverdagen over oss igjen.

    Klem

    SvarSlett
  11. Du er så flink til å formidle følelser!! Fantastisk å lese innleggene dine! Tusen takk!!

    Ha en fortsatt koselig regnværskveld :)

    Klem :)

    SvarSlett
  12. Vakker skrevet, Hanne Mette:)
    Det er klart det er en stor dag,
    en milepæl og en ny fase som starter...
    2 kl. er jo litt spesielt også, for da er
    man plutselig ikke minst på skolen lenger;)

    Nyt kvelden,
    klem fra meg

    SvarSlett
  13. Sååå fin blogg du har og når jeg ser innlegget ditt skulle jeg ønske jeg selv skulle begynne på skolen igjen. Er jo stas å kjøpe penner, penal og nye kladdebøker ;)

    SvarSlett
  14. koselig skrevet:)
    to år til det er skolejente her i huset. blir nok stas, hun prater mye om det...
    husker godt da vi fikk "skoletingpenger",
    nye blyanter og kanskje penal.... gode minner..
    klem

    SvarSlett
  15. Å, så herlig skrevet! Kjempegode minner fra min første skoledag dukket opp... Spesielt det med bokbind.. Det var SÅ stas det :) Herlige bilder også. Som vanlig. Du er flinka altså! Klem fra meg

    SvarSlett
  16. Fint skrevet;) Har en lillebror som starter på u.skolen imorgen.. han syns dette bare er "kuult" da, hehe!

    Ser under her at det er flere som holder seg unna sukker og stivelse. Jeg kutter også melk da jeg ikke tåler laktose;(
    Tenkte seg jeg skulle legge ut litt oppskrifter på bloggen etterhvert, mye godt man kan lage hvis man bare tenker litt:) Så kom gjerne med noen sunne-innlegg, det er ikke meg imot:)

    Ha en fin kveld.

    Klem

    SvarSlett
  17. Så koselig innlegg. Som mor blir man rørt av slikt ja!! Ikke lenge til mine skal på skolen heller når jeg tenker på hvor fort tiden går. Synes de er små nå, men det suser virkelig avgårde. Vi må nyyte nuet og ta godt vare på minnene i hjertene våres!

    Klem

    SvarSlett
  18. Ja jeg har også en 2.klassing. Føler han nettopp begyte på skolen, det første året har virkelig gått fort og jeg er imponert over alt de har lært. Skikkelig søtt innlegg og herlige bilder!!

    Har du forresten fått med deg at det blir bloggtreff i Arendal i september?
    ønsker deg en fin dag i høstværet.
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  19. Herlig innlegg og for en fin blogg du har!
    Håper virkelig du får til å komme på bloggtreffet :)

    klem C

    SvarSlett
  20. Kan tenke det er minst like stort å bli 2.klassing, som 1.klassing. En er jo ikke minst lenger! Herlig dag for dere.

    Nå skal jeg bla meg nedover og se hva du har bedrevet tiden med i det siste ;)

    Ha en fin dag videre xx klem Nina

    SvarSlett
  21. Härligt med äpplen! På måndag är det första skoldagen för min Milton
    kram Malin

    SvarSlett