torsdag 16. juni 2011

Rundtur i hagen

Dette er noe av det du finner.
Det er bare 2 år siden vi flyttet inn og da var hagen en steinrøys. Vi er langt fra ferdige ute, men det blir stadig bedre. Jeg er dessverre en ekstremt utålmodig sjel så det å se planter vokse gjør meg helt sprø. Jeg vil ha at trær, planter og blomster skal bli store og frodige, helst i går!

Plenen er et kapittel for seg i år. Synes den er så gul og pjuskete men den kommer seg vel. Har du noen supertips for å få kjempegrønn fløyelsplen? Gjerne en mirakelkur, det liker utålmodige sjeler...

For å gjøre det litt mer frodig så har jeg en del krukker rundt omkring. Synes det er veldig koselig.
I går så jeg at den første rosen i hagen har sprunget ut. Lykke! Men den rosene får få et helt eget innlegg. Mer hage kommer!

Nå er det siste rest av husvasken før sommerfest med barn og foreldre på jobben venter. I morgen skal vi ha sommerfest for de ansatte. Forhåpentligvis blir det oppholdsvær slik at vi kan ha det hjemme i hagen her. Gleeeeeeder meg!
post signature

14 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen. Ja, det er deilig å gå på tur:-)))) Har fått meg en kjæreste som liker det like godt som meg, så da blir det ekstra mange turer.

    FINE bilder i en herlig kollasje! Vi har kjøpt hus, vi, stort ett, med opparbeidet hage! Tilogmed druer har vi:-)) men må vel begynne å grave i jorden selv også, hihi, skal tro hvordan det går!?! Fint har iallefall dere fått det!

    Ha en fin ettermiddag/kveld da. Jeg skal ha jentene på strikkekveld:-)

    Klem Marianne (Hverdagslykke med kommenteringstrøbbel)

    SvarSlett
  2. beautiful collage!!!hughs Anja

    SvarSlett
  3. DU har jo veldig mye flott i hagen, kjenner meg igjen med å være utålmodig- nå går jeg bare å venter på at en peon skal blomstre her..har ingen plentips- vi har i alle fall ikke fløyelversjonen her,mye rart i den;) Nydelige bilder;) Håper det ble ei fin avslutning;)

    SvarSlett
  4. Så utrolig masse flotte blomster du har i hagen din da!
    Og en fabelaktig blogg også, glad for å ha snublet over deg på en torsdag :)

    SvarSlett
  5. synes det så veldig fint ut jeg.. hagen vår ser ikke ut, og (desverre) står den ikke på agendaen før neste år:( Men jeg får ta en sjau og prøve å få det LITT hyggelig hvertfall. Og nå ble jeg inspirert...

    Ha en fin kveld.

    camilla

    SvarSlett
  6. Syns du har en nyyydelig hage jeg! Tar litt tid å opparbeide seg busker og trær.. Vi har også en jobb å gjøre på de to små gressflekkene på siden av tomten. Men det er visst veldig dårlig jord her, var visst en grunn til at forrige eier bygde en 60kvm stor terrasse fremfor huset. (og det er jeg egentlig gla for) Heldigvis har vi en godt opparbeidet tuvahekk, frukttrær, peoner og div andre blomster.. Lykke!

    Klem

    SvarSlett
  7. Så fine blomster og flotte farger ! Du har jo fått kjempe mye fint på de 2 åra du har bodd der :) Jeg skal starte opp/overta i svigermor sin hage nå, og er veldig fornøyd dersom jeg får frem så mye fint på 2 år. Nydelig :)
    Ha en fortsatt fin kveld.
    Klem Birgit

    SvarSlett
  8. hei!!veldig enig med deg i at hagen helst skal blomste med det samme, gjerne alltid. altfor utålmodig jeg også når det kommer til sånt. ser jo ut som du har masse lekkert i hagen din. veldig fine farger du har valgt hvertfall. Ha en superkveld. klem L

    SvarSlett
  9. Hei Hanne Mette :)
    Så koselige bilder fra hagen din ღ ja enig med
    deg, det skulle blomstre hele tiden, hihi...
    Du har nå kommet mye lengre på dine to år enn
    jeg har i alle fall :) Her hos meg går det ikke
    så fort i svingene, skulle ønske da...
    Flotte bilder i innlegget under her, og herlige
    farger ღ Ønsker deg en flott fredag og sommerfest
    Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  10. OJ dere har det jo kjempefint i hagen! fargene...mmm!

    SvarSlett
  11. Åh så mange fine blomster! Mine overlever en uke eller to.. Men nå som det regner så mye, kanskje de har en sjans?;)Hihi

    Ha en fin helg!
    Klemmer

    SvarSlett
  12. Jeg blir så imponert over de flotte bildene dine!
    Både i dette innlegget og de nedenfor her! Bloggen din er en fryd for øyet:)
    Og så flink du er med blomster!!! Kunne ønske det blomstret slik her!
    Dette er vår andre sommer her, og det eneste vi har er noen bambuser og buksbom... Ikke særlig fargerikt:)
    Men nå ble jeg inspirert til å plante mer! Ser hagesentrene begynner å prise ned utekrukkene allerede, så det er vel bare å slå til og kjøpe inn litt nytt:)

    Håper helgen din blir fiiin!
    Klem!

    SvarSlett
  13. Underbart fotokollage! Kram Johanna

    SvarSlett
  14. Hei -

    hvis du vil ha en superplen må du så i sand! Gress er en steppeplante som har laaaaange røtter, de dør i hard jord - særlig leire. Gress vil også ha masse lys, er plenen din i skygge kommer bare mose. Da er det rett og slett bedre å ha noe annet enn gress (fx mose! eller platting). Ekspertene sier gress vil ha 30-50 cm sandblandet jord (50/50). Lykke til!

    eva/boligdrøm

    SvarSlett